PROPOZYCJE PRACY Z DZIECKIEM -4, 5 letnim 19.10.2020r.
Temat: Lubię matematykę – porównywanie i segregowanie elementów.
Cel ogólny:
- doskonalenie umiejętności matematycznych
Cele szczegółowe:
- rozwijanie umiejętności porównywania liczebności zbiorów
- określanie wielkości przedmiotów
- doskonalenie umiejętności segregowania ze względu na wielkość
1. Wykonanie z dzieckiem kilku ćwiczeń: dziecko słucha ile razy rodzic zaklaszcze, np.: (1, 2 lub 3) tyle razy dziecko podskakuje, klaszcze, robi przysiady, itp.
2. Zabawa „Porównaj liczebność zbiorów”.
Na podłodze wyznaczamy np. z szalika okręgi i układamy w nich klocki w o różnej liczebności. Zadaniem dzieci jest ich porównanie i określenie używając sformułowań: mniej – więcej, tyle samo, równo.
II CZĘŚĆ GŁÓWNA
3. Zabawa „Segregujemy przedmioty”.
Dziecko siedzi na dywanie. Rodzic rozkłada przed nimi różne przedmioty w dwóch wielkościach. Dziecko przypatrują się uważnie, wypowiada się na temat zgromadzonych przedmiotów (czym się różnią, co mają wspólne, do czego slużą), następnie segreguje:
- wg rodzaju tworząc pary: np. mała lalka – duża lalka
- wg wielkości tworząc dwa zbiory: zbiór przedmiotów małych i dużych
Następnie porównują liczebność tych zbiorów.
4.Zabawa ruchowa „Duże i małe kroki”.
Kiedy rodzic podrzuca dużą piłkę – dziecko stawia duże kroki.
Kiedy rodzic podrzuca małą piłkę – dziecko stawia małe kroki.
W zależności ile będzie podrzutów dziecko robi tyle kroków, a następnie stara się porównać, których kroków zrobiło mniej, więcej lub tyle samo: dużych czy małych.
5.Tworzenie zbiorów. (można wykorzystać nakrętki czerwone i żółte z mleka lub klocki)
Na dywanie leżą korki (klocki). Zadaniem dziecka jest utworzenie zbiorów (pogrupowanie ich ze względu na kolor) w zależności od tego, ile razy rodzic uderzy w tamburyno, zaklaszcze, a następnie porównanie ich liczebności.
III CZĘŚĆ KOŃCOWA
8. Ćwiczenie utrwalające umiejętność przeliczania elementów w zbiorze „Policz kropki”.
Dziecko dostaje kartę pracy. Zadaniem dziecka jest policzyć kropki po lewej stronie, a następnie dorysować tak, by po prawej stronie było ich tyle samo.
|
|
|
|
Życzę zdrowia i miłej zabawy z dzieckiem
Wioletta Przyboś
Normal 0 21 false false false PL X-NONE X-NONE /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:Standardowy; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-fareast-language:EN-US;} table.MsoTableGrid {mso-style-name:"Tabela - Siatka"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-priority:39; mso-style-unhide:no; border:solid windowtext 1.0pt; mso-border-alt:solid windowtext .5pt; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-border-insideh:.5pt solid windowtext; mso-border-insidev:.5pt solid windowtext; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-fareast-language:EN-US;}