PROPOZYCJE PRACY Z DZIECKIEM-3,4-ro latki

 

TEMAT TYGODNIA 22.06. – 26.06.2020r.: SEGREGACJA ŚMIECI

22.06.2020r. (poniedziałek) Co wiemy o śmieciach?

 

1. Zabawa matematyczna „Śmieci”. 

Potrzebne będą: książka, butelka z wodą, długopis, zgnieciony papierek, korek, butelka, zgnieciona puszka, torebka foliowa, dwie obręcze/sznurki. 

Rozkładamy na dywanie kolejno przedmioty i prosimy dziecko o ich nazwanie. Następnym zadaniem jest dokonanie podziału i umieszczenie w jednej obręczy/pętli ze sznurka śmieci, a w drugiej pozostałych przedmiotów. Dziecko przelicza przedmioty i mówi, czego jest więcej.

 

2. Zabawy ruchowe:

*Zabawa ruchowo-ilustracyjna „Pachnie – śmierdzi”.
Dziecko chodzi swobodnie po pokoju w rytm ulubionej muzyki.. Na przerwę w muzyce i polecenie rodzica, wykonuje odpowiedni ruch ilustrujący. Pachnie! – wciąga powietrze nosem. Śmierdzi! – zatyka nos.

*Zabawa ruchowa z elementem rzutu „Śmieci precz!”. 

Potrzebne będą: gazety, kubeł na śmieci.

Dziecko gniecie gazety w kulki. W pewnej odległości od niego ustawiamy kosz. Dziecko stara się trafić kulką z gazety do kosza.

*Zabawa ruchowa z elementem skoku „Zgniatamy butelki”.
Potrzebne będą: plastikowe butelki – bez zakrętki. 

Rozkładamy na podłodze butelki. Na znak dziecko podchodzi do wybranej butelki i skacze na nią. Zabawę powtarzamy aż do momentu upewnienia się, że butelki zostały całkowicie zgniecione.

*Zabawa ruchowa z elementem równowagi „Omijamy śmieci”. 

Potrzebne będą: taśma malarska, śmieci (mogą to być zgniecione kulki papieru). 

Naklejamy na podłodze taśmę, a wokół rozrzucamy śmieci. Zadaniem dziecka będzie takie przejście po taśmie, aby ominąć śmieci.

 

3. Rozmowa kierowana na temat „Co wiemy o śmieciach?”.

Przykładowe pytania: 

− Co to są śmieci? 

− Gdzie najczęściej widujesz śmieci? 

− Czy śmieci można rozrzucać wokół siebie? Dlaczego? 

− Który obrazek podoba Ci się bardziej? Dlaczego?

porównanie czysty i brudny park 121138370

porównanie czysty i brudny park 121138370

porównanie czysty i brudny park 121138370

 

4. Zabawa plastyczno-techniczna „Moje pudełko”. 

Potrzebne będą: pudełko po butach z przykrywką (lub podobne), papier kolorowy, kleje, nożyczki, kredki, flamastry. 

Tłumaczymy dziecku, że będzie one prezentem dla kogoś bliskiego albo dla niego samego i że można będzie w nim przechowywać skarby. Następnie dziecko w dowolny sposób ozdabia swoje pudełko.

Dziecko prezentuje swoje pudełko i mówi o nim kilka zdań. Może dodać, co najbardziej mu się w nim podoba. 

 

5. „Dobre rady na złe odpady” – ekologiczny „Czerwony Kapturek” – książeczka do czytania i kolorowania.

http://odpady.czestochowa.pl/files/ekologiczny%20czerwony%20kapturek_05-06-2012_niska_rozdzielczosc.pdf



23.06.2020r. (wtorek) Mamy zasady na odpady.

 

1. Oglądanie bajek dotyczących segregacji śmieci.

https://www.youtube.com/watch?v=RV5IBJGAypY

https://www.youtube.com/watch?v=I-b0z5LqhKc

 

Przykładowe pytania:

− Co to znaczy, że można mądrze gospodarować śmieciami? 

− Według jakich zasad segregujemy śmieci?

− Dlaczego warto segregować śmieci? 

− Co to jest recykling? 

− Co można zrobić z recyklingu?

2. Praca plastyczno-techniczna „Gitara”. 

Potrzebne będą: pudełko po chusteczkach higienicznych, kontur gryfu narysowany na papierze nożyczki, kredki, papier kolorowy, bibuła, klej, gumki recepturki.

Dziecko ozdabia pudełko według własnego pomysłu, wycina gryf. Z pomocą rodzica zakłada gumki na pudełko, dokleja gryf.

 

1ba7b9a3b16e791761a8ff3f34f63d68

 

3. Rozmowa w oparciu o wysłuchaną piosenkę „Mam zasady na odpady” (sł. i muz. Jerzy Kobyliński). Piosenki Ekodzieci zespołu Orkiestra Dni Naszych.

https://www.youtube.com/watch?v=yOj4CN1n-Z8

 

Dabadabada dab dab daj, 

dabadaba dab dab daj, 

Mam zasady na odpady! x 2 

Kto sortuje, świat ratuje! 

 

I. Posłuchajcie, proszę, moi drodzy, 

moi mali ekolodzy, 

mam zasady na odpady! 

Teraz wam odpowiem na pytanie, 

po co komu sortowanie: 

Zrób ze śmieci nowe rzeczy! 

 

Ref.: Metal, plastik, papier i szkło, 

nim wyrzucę, segreguję to! x 2

 

II. Wiedzą o tym dobrze zawodowcy,

 wszystkie śmieci, to surowce.

 Kto sortuje,

 świat ratuje!

 Posłuchajcie, proszę, moi drodzy,

 moi mali ekolodzy:

Mam zasady

na odpady!

 

Ref.: Metal, plastik, papier i szkło,

nim wyrzucę, segreguję to! x 2

 

Dabadabada dab dab daj,

dabadaba dab dab daj,

Mam zasady na odpady! x 2

Kto sortuje, świat ratuje!

 

Ref.: Metal, plastik, papier i szkło,

nim wyrzucę, segreguję to! x 2 

Przykładowe pytania:

− Co to znaczy sortować / segregować śmieci? 

− Do czego jest nam potrzebne sortowanie śmieci? 

− Dlaczego segregowanie śmieci może ratować świat? 

− Co to są surowce i jakie znacie ich rodzaje? 

− Jakie są kolory pojemników na śmieci? 

− W jaki sposób można dbać o ziemię i czyste środowisko? 

− A co ty robisz, żeby Twoje otoczenie było czyste?

 

Podczas kolejnego odtwarzania piosenki dziecko naśladuje (także podczas śpiewania) grę na gitarze.

 

4. Wykonanie ozdobnego słoiczka. 

Potrzebne będą: szklanka lub słoiczek, farby lub flamastry do malowania na szkle, ochronny podkład na stół, pędzelki, waciki, gąbeczki, patyczki higieniczne, suszarka do włosów. 

Zadaniem dziecka jest pomalować szklany pojemnik według własnego pomysłu, ale zgodnie z zasadami: − farba musi wyschnąć, zanim przystąpimy do nanoszenia na nią kolejnej warstwy – można przyspieszyć ten proces, stosując suszarkę do włosów, − do wykonania ciekawych wzorów warto wykorzystać patyczki higieniczne, waciki lub gąbeczki, którymi wystarczy przecierać świeżo nałożoną farbę, − kolory farb możemy mieszać albo bezpośrednio na malowanym szkle, albo w osobnym pojemniku lub na palecie.

 

5. Zabawa ruchowa „Omijamy butelki”. 

Potrzebne będą: kilka szklanych butelek, opaska na oczy. 

Rozstawiamy butelki. Zadaniem dziecka jest ich ominięcie. Dziecko porusza się ostrożnie, tak aby nie przewrócić butelek. Następnie zawiązujemy mu oczy opaską, jesteśmy jego przewodnikiem, którego zadaniem jest bezpieczne przeprowadzenie go między butelkami. Idziemy tak, aby nie przewrócić butelek. 

 

24.06.2020r. (środa) Plastik.

 

1. Zabawy z wykorzystaniem torebek foliowych. 

Potrzebne będą: torebka foliowa, żółty pojemnik/pudełko. 

Prosimy, aby dziecko: 

− dmuchało na torebkę umieszczoną na dłoni, 

− posłuchało dźwięków, jakie wydaje szeleszcząca torebka, 

− podrzuciło torebkę do góry i obserwowało, jak spada, 

− zgniotło torebkę i wyrzuciło ją do żółtego pojemnika.

Zabawy z  torebkami można dowolnie modyfikować. Ważne, żeby ich od razu nie wyrzucać, bo przeczy to zasadzie recyklingu.

2. Zapoznanie z cechami plastikowych przedmiotów. 

Potrzebne będą: plastikowa butelka, zakrętka od butelki, zakrętka od długopisu. 

Dziecko ogląda przedmioty i stara się określić ich cechy: 

− czy są twarde/miękkie, 

− czy są duże/małe, 

− czy są lekkie/ciężkie, 

− z jakiego materiału są wykonane.

*Zabawa w kodowanie i dekodowanie „Kubki”. 

Potrzebne będą: plastikowe kubki. 

Dziecko określa, z czego są wykonane kubki. Następnie odtwarza ustawienie kubków stworzone przez rodzica (np. trzy kubki u podstawy, wyżej dwa, na samej górze jeden; trzy kubki w ustawieniu pionowym – jeden na drugim).

*Zabawa ruchowa „Tu wrzucamy plastik”. 

Potrzebne będą: żółty pojemnik/pudełko, plastikowe nakrętki, metalowe kapsle. 

Wyjaśniamy, że do żółtych pojemników wrzuca się plastik i metale. Dziecko ustawia się w pewnej odległości od pojemnika i stara się do niego wcelować nakrętkami i kapslami.

*Zabawa ruchowa „Butelkowy fitness”. 

Potrzebna będzie: mała plastikowa butelka. 

Dziecko stoi w małym rozkroku. Przekłada butelkę zgodnie z instrukcjami rodzica (np. pod kolanem, pod jednym i drugim kolanem – na przemian, wokół talii – podając z ręki do ręki).

 

3. Tworzenie kompozycji z plastikowych korków. 

Potrzebne będą: plastikowe korki różnej wielkości i koloru, tekturowa podkładka. 

Dziecko tworzy na podkładce kompozycje według swojego pomysłu. Następnie mówi, co przedstawiają.

 

4. Zachęcanie do aktywności charytatywnej. 

Potrzebne będą: karton z napisem ZBIÓRKA NAKRĘTEK, pudełko.

Pokazujemy dziecku karton i wyjaśniamy, że często spotykanym widokiem w różnych miejscach są pojemniki, do których można wrzucać plastikowe nakrętki. Są one przeznaczone na cel charytatywny – ponieważ nakrętki można jeszcze wykorzystać, firma, która je odbiera, przekazuje pieniądze osobom potrzebującym. Zachęcamy dziecko do uczestnictwa wraz z rodzicami i resztą rodziny w podobnej akcji.

 

5. Słuchanie piosenki „Sprzątanie Ziemi”.

https://www.youtube.com/watch?v=wzuAW3NfMHQ

25.06.2020r. (czwartek) Papier.

1. Tworzenie kolażu „Moje wymarzone otoczenie”.
Potrzebne będą: gazety (czarno-białe i kolorowe), foldery reklamowe, katalogi z pejzażami i elementami przyrody, nożyczki, klej, kredki.
Prosimy, aby dziecko wycięło interesujące je fragmenty z dostępnych materiałów, a następnie stworzyło pracę dotyczącą wymarzonego otoczenia – zadbanego i czystego. Jeśli brakuje jakichś elementów, może je dorysować.

2. Zabawa ruchowa „Oczyszczamy okolice”.
Potrzebne będą: pojemniki w  kolorach: zielonym, żółtym i  niebieskim z symbolicznymi oznaczeniami rodzaju odpadów, które się do nich wrzuca; różnego rodzaju odpady.
Rozrzucamy śmieci. Dziecko zamienia się w pracownika oczyszczania okolicy. Kiedy gra muzyka, dziecko spaceruje po pokoju/podwórku i szuka śmieci. Podczas przerwy w muzyce bierze jeden przedmiot i zatrzymuje się obok pojemnika we właściwym kolorze. Pytamy dziecko, z jakiego tworzywa ma przedmiot i czy prawidłowo odszukało pojemnik. Dziecko wrzuca śmieci do odpowiednich pojemników. Zabawa trwa do momentu, aż wszystkie śmieci zostaną posegregowane.

3. Poznanie różnych rodzajów papieru.
Potrzebne będą: papier śniadaniowy (pakowy), rysunkowy, papier techniczny, tektura.
Pokazujemy dziecku kolejne rodzaje papieru i prosimy, aby go zbadało (powąchało, dotknęło itp.). Następnie zadajemy pytania:
− Z czego są zrobione te przedmioty?
− Czy wszystkie są takie same? Czym się różnią?
− Który z nich najłatwiej/najtrudniej zgnieść?
− Co można z nich zrobić?
Dziecko może wykonać z  papierem to, co wymyśliło jako odpowiedź na ostatnie pytanie.

4. Rozmowa w oparciu o obejrzany film „Skąd się bierze papier?”.
https://www.youtube.com/watch?v=-syVkvEKaqw&t=118s (od 10 minuty)
https://www.youtube.com/watch?v=vbN4zx1SEek

Proponowane pytania:
− Z czego powstaje papier?
− Jakie są etapy powstawania papieru?
− Dlaczego trzeba oszczędzać papier?
− Jak można oszczędzać papier w domu i w przedszkolu?

5. Zabawa plastyczna „Pies z origami”.
https://www.youtube.com/watch?v=lHu3K-ZuOFs
https://www.youtube.com/watch?v=2a6iR3KMGSs
Potrzebne będą: kartka w kształcie kwadratu, kredki.
Mówimy dziecku, że istnieje sztuka, dzięki której można tworzyć różne rzeczy z papieru – jest to origami. Następnie dajemy dziecku kartkę w kształcie kwadratu. Dziecko:
− składa kartkę na pół, wzdłuż przekątnej,
− zagina dwa ostre rogi trójkąta, tak aby powstały uszy psa,
− jedną kartkę w prostokątnym rogu zagina do środka, tak aby stworzyć mordkę psa z wystającym językiem,
− rysuje oczy, nos i koloruje psa.

6. Zabawa ruchowa z elementem skoku „Pilnuj swojej gazety”.
Potrzebne będą: gazeta.
Dziecko wydziera stronę z gazety i umieszcza ją między kolanami. Następnie wykonuje skoki obunóż w różnych kierunkach, tak by gazeta nie wypadła.

26.06.2020r. (piątek) Odpady segregujemy - zdrowo żyjemy.

1.Zabawa plastyczna „Kopiujemy rysunki”.
Potrzebne będą: papier śniadaniowy, proste rysunki, ołówki, kredki, kartki.
Zadaniem dziecka jest przekalkowanie przez papier śniadaniowy prostych rysunków i dowolne ich pokolorowanie.

2. Quiz dydaktyczny „Segregujemy śmieci”.
Jeśli dziecko uzna odpowiedź za prawdziwą, podnosi kciuk do góry, jeśli za fałszywą – nie rusza się. Swoje odpowiedzi może uzasadniać.
Proponowane stwierdzenia:
− Przedmioty wykonane z papieru wrzucamy do fioletowych pojemników.
− Prawie każdy śmieć może mieć swoje drugie życie dzięki recyklingowi.
− Do żółtych pojemników wrzucamy plastikowe śmieci.
− Plastikowe i metalowe przedmioty najlepiej zgnieść przed ich wyrzuceniem.
− W zielonych pojemnikach znajdują się śmieci ze szkła.
− Nawet małe dzieci mogą segregować śmieci.

3. Zabawa sensoryczna „Zaczarowane przedmioty”.
Potrzebne będą: worek z przedmiotami (plastikowa butelka, puszka po napoju, strona z gazety, plastikowy kubeczek, słomka, rolka po papierze toaletowym, puszka, szklana kulka). Dziecko rozpoznaje przedmioty po dotyku i po wyjęciu z worka, wymyśla dla nich nowe zastosowanie.
Przedmioty muszą być odpowiednio zabezpieczone.

4.Zabawa ruchowa z wykorzystaniem gazet.
Dziecko macha gazetą według poleceń. (np. wysoko, nisko, jedną ręką, drugą ręką). 

5. Podsumowanie tygodnia – bajki o segregacji śmieci:
„Rybek z Rybnika uczy segregować śmieci”
https://www.youtube.com/watch?v=9RVUZjbvX_c

„Inżynierka Wilczyca”(segregacja śmieci)

https://www.youtube.com/watch?v=RtvakFSCE9I


6. Zabawy ruchowe z instrukcją:
"A ram sam sam"
https://www.youtube.com/watch?v=EKp3EdoHdKI

„Na ziemi zostaje”

https://www.youtube.com/watch?v=S5TFdKc6TB4












TEMAT TYGODNIA – 15. 06. – 19. 06. 2020r.: POŻEGNANIA NADSZEDŁ CZAS

 

15. 06. 2020r. (poniedziałek) Pożegnanie z zabawkami.

1. Słyszę, rozumiem, zapamiętuję- ustawianie zabawek zgodnie z instrukcją. Ustawienie trzech dowolnych zabawek przed dzieckiem. Dziecko wymienia ich nazwy, dzieli wyraz na sylaby, ustawia zabawki w kolejności wymienianej przez inną osobę. 

 

2. Zabawa bieżna- Wiatr i chmurki. Dziecko biega w dowolnych kierunkach wg rytmu wyklaskiwanego dłońmi. 

 

3. Słuchanie opowiadania Barbary Szelągowskiej Zabawkowe smutki.

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-aplus-ks/mobile/index.html#p=80

Zabawki, podobnie jak dzieci, wiedziały, że zbliżają się wakacje.

– Znowu lato – westchnęła lalka Emilka – i, jak co roku, za kilka dni zrobi się w przedszkolu

tak cicho. Będę tęsknić za dziećmi.

– Łatwo ci mówić – powiedziała lalka Rozalka. – Masz wszystkie ręce i nogi. A ja? Popatrz na mnie. Jakiś rozrabiaka wyrwał mi rękę.

– Nie jakiś, tylko Krzyś – zawołał pajacyk i fiknął koziołka.

– A ja tam lubię wakacje. W ciągu dnia przez okno zagląda słoneczko, a wieczorem księżyc.

Cisza, spokój… – powiedział miś Łatek i pogłaskał się po naderwanym uchu. – Może ktoś mi je w końcu przyszyje.

– Tak, tak, nareszcie będzie można odsapnąć. Do tej pory nie mogę odnaleźć mojego kółka

– zawołała wyścigówka. – Jak mam jeździć? Na trzech kołach? Nie da rady.

– Coś nas uwiera – westchnęły chórem klocki, ledwie wystając z wielkiego pudła. – Może to

właśnie twoje kółko? Mógłbyś je w końcu zabrać, a nie tylko narzekasz!

– Lubię dzieci. Lubię, jak mnie biorą do swoich rączek i patrzą na mnie z zachwytem – dodał

zajączek Kłapek. – Mają taki miły dotyk. Pamiętam, jak pierwszy raz trafiłem do przedszkola.

Okropnie się bałem. Myślałem, że może dzieci mnie nie polubią. Ala tylko raz na mnie spojrzała i już wiedziałem, że wszystko będzie dobrze.

– A mnie Ania woziła w wózeczku – Rozmarzyła się Rozalka. – Zaraz po tym, gdy Krzyś wyrwał mi rękę. A później Zosia próbowała ją wsadzić z powrotem, ale jej się nie udało.

– A z tym kółkiem to też troszkę była moja wina. Niepotrzebnie najechałem na klocek. Kiedy

dzieci mną się bawią, to wiem, że jestem potrzebny. A na dodatek, gdy Pawełek płakał, to Maciek dał mu mnie do zabawy. I od razu Pawełek się uspokoił. Fajnie jest, gdy wywołujemy u dzieci uśmiech na twarzach.

– I jak się nami dzielą – odezwał się z rogu sali tygrysek.

– Ja też wolę jeździć po torach, gdy słyszę dziecięce głosy – wyszeptała kolejka, zagwizdała

przeciągle i pojechała dalej.

– Mam nadzieję, że te wakacje szybko miną i znów będziemy wesoło bawić się z dziećmi –

odezwał się po chwili zastanowienia misio. – A może dostanę całkiem nowe ucho i będzie ładniejsze od tego? – powiedział i znowu pogłaskał się po głowie. – Chciałbym, żeby było w kratkę!

– Na pewno dostaniesz nowe ucho. Pani Ewa potrafi tak pięknie szyć. Spójrz na mnie – powiedziała lalka Emilka i zerknęła na swoją nową, koronkową sukieneczkę.

– Będzie dobrze – zawołał pajacyk. – Musimy tylko uzbroić się w cierpliwość i zebrać siły

oraz energię na cały przyszły rok. Zobaczycie, na pewno nie będziemy się nudzić od września.

– Na pewno – odpowiedziały chórem lalki i uszczęśliwione zasnęły.

Misio i inne zabawki też poszli spać, śniąc o nadchodzących zabawach. Pajacyk po raz ostatni fiknął koziołka i usnął przytulony do zajączka.

 

Pytania do opowiadania:

Co przytrafiło się lalce Rozalce, misiowi Łatkowi i wyścigówce podczas zabaw z dziećmi?

Za jakimi przedszkolnymi zabawami i zabawkami będziecie tęsknić w czasie wakacyjnej

przerwy?

 

4. Rysowanie pastelami olejnymi- Moja ulubiona zabawka z przedszkola. (kartka sztywnego papieru (brystol) np. w kolorze brązowym lub w delikatnym odcieniu zieleni, pastele olejne, chusteczki higieniczne.) Aby narysować cienką i delikatną kreskę, wystarczy rysować czubkiem kredki. Natomiastaby uzyskać szeroką linię, należy rysować bokiem kredki. Efekt barwnej smugi powstaniepoprzez rozcieranie kredki np. chusteczką higieniczną.

Dziecko rysuje na kartce swoją ulubioną zabawkę z przedszkola (zabawek może być więcej

niż jedna). 

 

16. 06. 2020r. (wtorek) Bezpieczne wakacje.

1. Karta pracy, nr 60. 

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-aplus-kp-cz2.pdf 

Dziecko:

− nazywa miejsca przedstawione na zdjęciach i to, co znajduje się pod nimi,

− łączy zdjęcia z odpowiednim krajobrazem,

− koloruje muszelki, liczy je i pokazuje ich liczbę na palcach.

 

2. Słuchanie piosenki „Już wkrótce wakacje”

https://www.youtube.com/watch?v=By6dA9peBi4

Pytania do piosenki:

- o czym opowiada piosenka?

- gdzie możemy spędzić czas wakacji?

- Jakimi środkami transportu możemy dotrzeć w nowe, ciekawe miejsca?

 

3. Słuchanie wiersza Barbary Kosmowskiej Podjudzajka.

Zawsze jadę na wakacje w towarzystwie podjudzajki.

To istotka bardzo sprytna, pewnie rodem z jakiejś bajki.

I ma ulubione zdanie, gdy na pomysł wpadam zły,

Mówi: – Zrób to, zrób kochanie. I nie słuchaj swojej mamy!

Podjudzajka mnie podjudza, zakłócając letnie sny.

Wykąp się na dzikiej plaży, może się nieszczęście zdarzy?

Będzie potem płacz i łzy! Rozpal dziś ognisko w lesie,

To się szybko wieść rozniesie, kto z ostrzeżeń ważnych kpi!

Schowaj się przed mamą w sklepie, niech cię szuka i oblepi plakatami wszystkie drzwi!

Wymknij się po cichu z domu, Nie mów o tym nic nikomu.

Zgub się w tym okropnym mieście, będzie działo się nareszcie, będzie świetnie, mówię ci!

A ja śnię, że tak się dzieje, że drżę cała i truchleję,

I gdy budzę się nad ranem, pytam moją biedną mamę,

Czy niegrzeczna byłam znów? Czy uciekłam, zaginęłam, gdzieś przepadłam i zniknęłam w gąszczu moich strasznych snów?

Nic z tych rzeczy! – mówi mama. – To nie wakacyjny Dramat, tylko podjudzajki gra.

Kto rodziców zawsze słucha, nie chochlika i kłamczucha, ten wakacje piękne ma!

 

Pytania do wiersza:

− Kim była podjudzajka?

− Do czego podjudzajka namawiała dzieci?

− Dlaczego nie warto słuchać podjudzajki?

 

4. Dowolne zabawy na świeżym powietrzu. 

 

17. 06. 2020r. (środa) Wakacje w lesie. 

1. Ćwiczenie ortofoniczne – Czym podróżujemy.

Nagranie piosenki Już wkrótce wakacje, ilustracje: pociągu, statku, samolotu.

Dziecko swobodnie maszeruje w rytmie piosenki. Na przerwę w muzyce dziecko naśladuje odgłos pokazanego pojazdu. 

– wrrrr (samolot),

– tuf,tuf,tuf (pociąg),

– szszsz, uuu (statek).

 

2. Karta pracy, nr 61

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-aplus-kp-cz2.pdf 

Dziecko:

− ogląda obrazek, mówi co przedstawia, koloruje go,

− odszukuje w naklejkach obrazki ryb, nakleja je w akwariach tak, aby w każdym akwarium

były takie same rybki.

 

3. Pooglądaj krótki film o nauce kształtów. Zapamiętaj te kształty. 

https://www.youtube.com/watch?v=btVDfZtKtdo

 

4. Rysowanie kształtów- dziecko rysuje na kartce taki kształt, jaki pokazuje mu osoba dorosła. Można w tej zabawie określać liczbę rysowanych kształtów. 

 

18. 06. 2020r. (czwartek) Wakacje z uśmiechem.

1. Słuchanie wiersza Iwony Fabiszewskiej Uprzejmość.

Na piaszczystej plaży

Zuzia zamek buduje.

Nagle Krzyś piłką rzuca

i cały zamek psuje.

Potem szybko podbiega,

piłkę z piachu wyjmuje,

a tym, że zamek zniszczył

wcale się nie przejmuje.

Jednak mama to widzi,

woła Krzysia do siebie.

– Czemu nie przeprosiłeś?

Wstyd mi Krzysiu za ciebie.

 

Pytania do wiersza:

− Co robiła Zuzia na plaży?

− Co zrobił Krzyś?

− Jak zachował się Krzyś po zniszczeniu zamku?

− Dlaczego mamie było wstyd za Krzysia?

 

2.Ćwiczenie Leniwa ósemka – rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej (według Paula

Dennisona).

Kartka w formacie A3 z narysowaną na niej czarnym mazakiem ósemką w układzie poziomym.

Rodzic  proponuje dziecku wycieczkę po krętych leśnych ścieżkach. Układa na stole kartkę

z narysowaną na niej czarnym mazakiem ósemką w układzie poziomym. Dziecko na zmianę

wodzą palcem po wzorze raz jedną, raz drugą ręką, a potem obiema rękami.

 

3. Praca plastyczna Wakacje w górach.

Wyprawka, karta 28 , klej, kredki, wata.

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-aplus-wyp/mobile/index.html#p=72

Dziecko:

− przygotowuje kartę 28 oraz kredki i klej

− koloruje niebo i łąkę przedstawione na karcie,

− wykonuje niewielkie kulki z waty,

− wykleja kulkami kształty owiec i baranków pasących się na górskiej łące.

 

4. Dowolna improwizacja ruchowa do poznanej piosenki „Już wkrótce wakacje”

https://www.youtube.com/watch?v=By6dA9peBi4

 

19. 06. 2020r. (piątek) Powitanie lata. 

1. Ćwiczenia manualne Drzewa.

https://www.osesek.pl/wychowanie-i-rozwoj-dziecka/kolorowanki-dla-dzieci/rosliny/drzewo.html

Dla dziecka kartka z narysowanym na nim konturem drzewa, plastelina.

Rodzic mówi dziecku zagadkę:

Szumią w gęstym lesie,

szum ten wiatr w dal niesie. (drzewa)

Po rozwiązaniu zagadki dziecko zastanawia się, o czym mogą szumieć (rozmawiać) drzewa

latem. Dziecko wykleja narysowane drzewo  plasteliną. 

 

2. Karta pracy, nr 62.

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-aplus-kp-cz2.pdf 

Dziecko:

− czyta tekst z osobą dorosłą, osoba czyta tekst, a dziecko mówi nazwy obrazków,

− rysuje po szarych liniach wokół przedmiotów, mówi, do czego służą te przedmioty.

 

3. Obejrzyj film edukacyjny dla dzieci o przygodach Skrzata Borówki. Tym razem Borówka wyruszył na spacer do ogrodu. 

https://www.youtube.com/watch?v=HKbblzMIIEo

 

4. Zabawa paluszkowa „Wiosenna burza”

Pada deszczyk, pada, pada, (Uderzamy palcem o podłogę lub o stolik)

coraz prędzej z nieba spada. (Przebieramy wszystkimi palcami.)

Jak z konewki woda leci, (Uderzamy całymi dłońmi o podłogę.)

A tu błyskawica świeci… ( Klaszczemy w dłonie nad głową.)

Grzmot !!! (uderzamy piąstkami o podłogę.) 

 

5. Potańcz razem z Gumi misiem. Taniec dla dzieci. 

https://www.youtube.com/watch?v=oGJg1RSOof4