WYCIECZKA SZKOLNA KRAKÓW-ZATOR

W dniach 23 – 24 maja uczniowie naszej szkoły ( z klasy 7 i jeden uczeń z klasy 5a) pod opieką p. Ewy Ambickiej-Rudy, p. Wioletty Przyboś i p. Roberta Koczery uczestniczyli w wycieczce Kraków-Zator.
W pierwszym dniu, mimo ulewnego deszczu, zwiedziliśmy wzgórze wawelskie: dziedziniec zamku, Katedrę Wawelską, wspięliśmy się, aby zobaczyć Dzwon Zygmunta oraz zeszliśmy do podziemi, gdzie spoczywają władcy i wielcy Polacy. Odwiedziliśmy również Smoczą Jamę. Następnie udaliśmy się na Krakowski Rynek. Zwiedziliśmy Sukiennice, Kościół Mariacki i Podziemia Rynku. Zobaczyliśmy zachowane pod ziemią pozostałości najstarszych świeckich budowli Krakowa wraz ze średniowiecznymi brukami, z odsłoniętymi murami Małej Wagi, Wielkiej Wagi i całego ciągu Kramów Bogatych -swoistego centrum handlowego, w którym średniowieczni kupcy sprzedawali luksusowe towary: drogie tkaniny, złoto i biżuterię. Mocno zmęczeni odzyskaliśmy siły w Galerii Kraków. Wieczorem udaliśmy się do miejsca noclegu, gdzie mogliśmy się osuszyć i odpocząć.
W drugim dniu, po śniadaniu, wyjechaliśmy do Zatoru, do największego parku rozrywki w Polsce – Energylandii. Wśród szalonych karuzel i rollercoasterów każdy znalazł coś dla siebie.
Po dwóch dniach pełnych wrażeń, bezpiecznie wróciliśmy do domów.