WARSZAWA DA SIĘ LUBIĆ ...

Rok szkolny 2017/2018 został ogłoszony ,,Rokiem dla Niepodległej”, a w związku z tak ważnym wydarzeniem, jak zbliżająca się 100 – rocznica odzyskania niepodległości przez Polskę uczniowie ZS Pobiedno odwiedzili Stolicę.

Przygoda dla 46 uczniów z klasy VI, VII a także kilku uczniów z kl. IV i V zaczęła się wcześnie rano, pogoda sprzyjała, humory dopisywały i czekało wiele atrakcji.

Zwiedzanie rozpoczęło się od lotniska Chopina, na którym z tarasu widokowego można było obserwować startujące i lądujące maszyny - samoloty.

Następnie w ZOO uczniowie obserwowali zachowanie różnych zwierząt – a wśród nich nie zabrakło – lwa, słonia, hipopotama, małpek, różnych gadów i sympatycznych ptaków.

Niezwykle ważny dla uczestników wycieczki był Stadion Narodowy. Wśród uczestników wycieczki było wielu kibiców piłki nożnej i wizyta na tym stadionie była spełnieniem ich marzeń. Po wejściu na trybuny, na sam ich szczyt, z góry każdy podziwiał ogrom tego obiektu. Naprawdę robi wrażenie!

Kolejnym punktem wycieczki były Łazienki Królewskie. Pośród pięknej zieleni widnieje pomnik Fryderyka Chopina. Na wszystkich największe wrażenie zrobił Teatr na Wyspie, a w szczególności półkolista widownia, scena położona na sztucznej wyspie i rząd kamiennych rzeźb, przedstawiających sławnych autorów dramatycznych.

Po takim dniu pełnym wrażeń, nasza zaprzyjaźniona szkoła z przedstawicielami Zarządu Fundacji
i dyrekcji szkoły czekali na nas z obiadokolacją.

Wieczorem poszliśmy na spacer do Galerii Mokotów.

Następnego dnia spotkaliśmy się z panią przewodnik na Warszawskiej Starówce, która ciekawie opowiadała o historii Polski.

Tam zobaczyliśmy Zamek Królewski oraz Kolumnę Zygmunta. Przemierzając kolejne uliczki, poznawali historię kolejnych zabytków stolicy: m.in. Bazylikę archikatedralną św. Jana Chrzciciela, dom Marii Curie-Skłodowskiej, tzw. "Górę Gnojną," Barbakan oraz Rynek Starego Miasta, na którym stoi pomnik Warszawskiej Syrenki.

Następnie na Cmentarzu Powązkowskim odwiedziliśmy groby Batalionu „Zośka”, groby znanych Polaków, ofiar katastrofy Smoleńskiej oraz Łączkę Katyńską.

Autokarem dojechaliśmy pod Sejm, w którym spotkaliśmy pana Posła Piotra Uruskiego. Po sejmie oprowadzała nas pani Alicja Gołuchowska.

Następnie pojechaliśmy do Parku Trampolin, gdzie przez godzinę można było się wyszaleć.

Zmęczeni, ale zadowoleni wróciliśmy do fundacji, gdzie znów czekał nas pyszny posiłek z deserem.

Kolejny dzień po śniadaniu i po pożegnaniu się z gospodarzami szkoły wyruszyliśmy do Pałacu Kultury
i Nauki. Z najwyższego piętra podziwialiśmy Warszawę z wysoka.

Kolejny punkt zwiedzania to Muzeum Powstania Warszawskiego, które jest hołdem wobec tych, którzy walczyli i ginęli za wolną Polskę i jej stolicę, pokazując następnym pokoleniom Polaków sens tamtych wydarzeń.

Jadąc ulicami Warszawy zza szyb autokaru widzieliśmy wiele ciekawych obiektów i dojechaliśmy do Wilanowa do pałacu w którym mieszkał Jan III Sobieski. Podziwialiśmy piękne ogrody przy pałacu.

Po wyjściu niespodziewanie spotkaliśmy aktora z filmu „Barwy szczęścia”, z którym dziewczyny zrobiły sobie zdjęcia.

Wycieczka do Warszawy to naprawdę niesamowite przeżycie. To miejsce gdzie można poznać naszą historię. Wszyscy zobaczyli wiele interesujących miejsc, zrobili sporo pamiątkowych zdjęć i bardzo dużo się nauczyli. Pomimo zmęczenia oraz oszołomienia natłokiem wrażeń wszyscy byli zadowoleni. Wycieczki szkolne zawsze pozostawiają wyjątkowe wspomnienia. Myślę, że nie ma osoby, która nie cieszyła się ze wspólnego wyjazdu, to były ekscytujące 3 dni.
Opiekunami na wycieczce byli: M. Ambicka, D. Mazur, B. Ślusarz, A. Telesz, D. Fil.